Veelgestelde vragen

Bestellen

  1. Hoe plaats ik een bestelling?
    Je klikt in de webshop op de bestopelknop van het gewenste product en deze komt automatisch in je winkelmandje terecht, deze vind je rechts boven op elke pagina. Door op het winkelmandje te klikken, krijg je een overzicht te zien van de door jou te bestellen producten. Het is ook mogelijk om op deze pagina aan te geven hoeveel producten je wilt bestellen, door het aantal in te vullen. Klik op ‘Doorgaan naar afrekenen’ om je bestelling af te ronden. Doorloop de stappen om je bestelling te betalen en definitief te plaatsen. Het is ook mogelijk om verder te winkelen, het winkelmandje zal je producten onthouden.
  2. Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verwerkt?
    De bestellingen worden dagelijks verwerkt. Zodra je bestelling is ontvangen, wordt deze zo snel mogelijk verpakt en naar je verzonden. Bestellingen die op werkdagen voor 17:00 uur binnenkomen, worden nog dezelfde dag verwerkt en verstuurd.
  3. Hoe kan ik mij registreren?
    Als nieuwe klant kun je een account aanmaken, zodat je gegevens bewaard worden voor een eventuele volgende bestelling. Klik hiervoor op ‘Mijn account’, vul het emailadres in dat je wilt gebruiken en een wachtwoord. Je ontvangt op het ingevoerde emailadres een bevestiging van jouw aangemaakte account. Bij een volgend bezoek aan de webshop kun je inloggen met het opgegeven emailadres en wachtwoord, bewaar deze daarom goed.
  4. Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres?
    Ja, dat kan. In je persoonlijke account en tijdens het afrekenen kan je een ander verzendadres invoeren. Je kunt je factuur- en verzendadres gemakkelijk aanpassen in ‘Mijn account’.
  5. Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?
    Ja, je ontvangt direct per e-mail een bevestiging van je bestelling met de bijbehorende factuur.
  6. Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
    Het is niet meer mogelijk een bestelling te wijzigen zodra je deze via de webshop hebt besteld. Wel heb je het recht om artikelen te retourneren, zie hiervoor vraag 26.
  7. Geldt er een minimum bestelbedrag?
    Ja, het minimum bestelbedrag om een bestelling te kunnen plaatsen is €20.

Producten

  1. Hoe zie ik of een product op voorraad is?
    Bij elk product staat ‘Op voorraad’ vermeld, hieraan kun je zien dat je het product kunt bestellen. Vul je bij het product een groter aantal in dan dat er op voorraad is, dan krijg je een melding om een lager aantal in te vullen. Mocht er van een product een klein aantal op voorraad zijn, dan wordt het aantal producten dan nog op voorraad is vermeld. Zo kan je nooit producten bestellen die niet op voorraad zijn.
  2. Zijn alle producten in het assortiment veganistisch?
    Ja. Het assortiment is met de grootste zorg samengesteld. Let er wel op dat een aantal veganistische producten geproduceerd worden in een omgeving waar ook dierlijke producten aanwezig zijn en die mogelijk sporen kunnen bevatten. Mocht dit het geval zijn, dan staat dit duidelijk vermeld bij het product.

Betalen

  1. Via welke betaalmogelijkheden kan ik betalen?
    Je kan bij Your Foodprint veilig via de volgende betaalmogelijkheden betalen:

    • iDeal: in Nederland de meest gebruikte online betaalmethode, super gemakkelijk en snel.
    • Bancontant/Mister Cash: dé populaire betaalmethode in België.
    • PayPal: betaal gemakkelijk met je PayPal account.
    • Overboeking: maak eenvoudig zelf het bedrag over d.m.v. een bankoverschrijving. Je ontvangt een e-mail met aanwijzingen om de betaling te voldoen. Je bestelling wordt verzonden nadat de betaling door Your Foodprint is ontvangen, of zodra je via e-mail een betalingsbewijs hebt gestuurd.
  2. Hoe kies ik een betaalmethode?
    Je kan de gewenste betaalmethode tijdens de bestelprocedure selecteren. De verzendkosten worden automatisch berekend en voorafgaand aan de betaling aan je gemeld. Alle betalingen worden veilig verstuurd via een versleutelde verbinding.
  3. Zijn de genoemde prijzen op de website inclusief BTW?
    Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW.
  4. Zijn de genoemde prijzen op de website inclusief verzendkosten?
    Nee, de prijzen van de producten die op de website vermeld staan, zijn zonder verzendkosten. In je winkelmandje zie je wat de verzendkosten zijn en wat het totaalbedrag van je bestelling is.
  5. Wat zijn de verzendkosten?
    Your Foodprint hanteert de volgende verzendkosten:

    • Nederland: €5,95 (incl. Track & Trace code)
    • België: €9,00 (incl. Track & Trace code)

Voor gekoelde verzending rekent Your Foodprint een kleine toeslag van €0,75. De totale verzendkosten voor gekoelde verzendingen komen dan uit op:

    • Nederland gekoelde verzending: €6,70 (incl. Track & Trace code)
    • België gekoelde verzending: €9,75 (incl. Track & Trace code).

Gratis bezorging in directe omgeving
Bij bestellingen met bezorgadres in Mijdrecht en directe omgeving (±10 km) is het mogelijk om je bestelling gratis thuis te laten bezorgen. Kijk voor het gebied waarin gratis wordt bezorgd op de kaart. Twijfel je over het bezorggebied of staat jouw adres net niet op de kaart? Neem dan even contact op. Om gebruik te maken van gratis bezorging, vragen we je eerst even contact op te nemen, voordat je de bestelling plaatst.

Verzenden en bezorgen

  1. Worden mijn producten gekoeld verzonden?
    Sommige producten dienen gekoeld te worden verzonden. Of een product gekoelde verzending vereist, staat bij de productspecificaties op de website vermeld. Mocht je bestelling koelwaren bevatten, dan adviseren we je om het pakket bij de eerste aanleverpoging door PostNL in ontvangst te nemen. Your Foodprint is niet langer verantwoordelijk voor de gekoelde producten als het pakket langer dan benodigd onderweg is.
  2. Hoe worden mijn producten gekoeld verzonden?
    De producten worden in een isolerende zak samen met een koelelement in een verzenddoos verstuurd.
  3. Kan ik het materiaal voor het gekoeld verzenden retourneren?
    Dit is helaas niet mogelijk.
  4. Wie bezorgt mijn bestelling?
    Alle bestellingen worden verzonden met PostNL. PostNL bezorgt je bestelling op het door jou aangegeven verzendadres. PostNL bezorgt op dinsdag t/m zaterdag van 8:30 tot 21:30.
  5. Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
    Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, de volgende dag al in huis!
    Opgelet: bestellingen die vrijdag na 17:00 uur of in het weekend geplaatst worden, kunnen pas op dinsdag door PostNL bezorgd worden. Bestellingen die geplaatst worden op feestdagen worden de eerstvolgende werkdag verwerkt en verzonden.
  6. Kan ik een tijdstip opgeven voor de bezorging?
    Nee, helaas is dit niet mogelijk.
  7. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
    PostNL zal het pakket bij je buren aanbieden. Zijn deze ook niet thuis, dan laat de bezorger een briefje achter met daarop een ‘niet-thuiscode’. Daarmee kan je nog dezelfde dag vóór 22:00 uur op de website van PostNL een andere afleverdatum afspreken, je afleveradres wijzigen of je pakket laten afleveren bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt.
  8. Kan ik een bestelling in België laten bezorgen?
    Ja, Your Foodprint levert ook in België.
  9. Kan ik mijn bestelling ophalen?
    Dit is helaas niet mogelijk. Bij bestellingen met bezorgadres in Mijdrecht en directe omgeving (±10 km) is het wel mogelijk om je bestelling gratis thuis te laten bezorgen. Kijk voor het gebied waarin gratis wordt bezorgd op de kaart. Twijfel je over het bezorggebied of staat jouw adres net niet op de kaart? Neem dan even contact op. Om gebruik te maken van gratis bezorging, vragen we je eerst even contact op te nemen, voordat je de bestelling plaatst.
  10. Kan ik mijn bestelling afhalen bij PostNL?
    Ja, je kunt tijdens het bestellen kiezen of je bestelling thuis wilt laten bezorgen of wilt afhalen bij een PostNL punt. Je kunt een PostNL punt bij jou in de buurt kiezen. Deze optie is helaas niet mogelijk voor Belgische klanten. Mocht je bestelling gekoelde producten bevatten, dan is het aan te raden je pakket nog dezelfde dag af te halen bij het PostNL punt.
  11. Kan ik mijn bestelling volgen?
    Ja, je ontvangt een Track & Trace code. Zodra je bestelling is aangeboden aan PostNL, ontvang je de Track & Trace code. Zo kan je via de website van PostNL zien waar je pakket is en wanneer je het kan verwachten.
  12. Kan ik mijn bestelling retourneren?
    Ja dat kan. Je kan binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling één of meerdere artikelen terugsturen. Opgelet: het herroepingsrecht is niet van toepassing op verswaren/producten met een beperkte houdbaarheidsdatum. Voor meer informatie, zie Bestellen en retourneren.

Overig

  1. Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
    In dit geval kan je contact opnemen en wordt je zo snel mogelijk verder geholpen.
  2. Heb je een klacht, vraag, tip of opmerking?
    Stuur dan een mail of vul het contactformulier in. Je bericht wordt zo snel mogelijk beantwoord.